[chord] Forward: Bittorrent artikel af en on-line

Frans Kaashoek kaashoek at csail.mit.edu
Fri Jun 4 14:51:53 EDT 2004

Skip the dutch and check out the URLs---the fruits of Johan's visit
to PDOS.

----- Forwarded message from Johan Pouwelse <peer2peer at gmail.com> -----

Date: Thu, 3 Jun 2004 17:29:26 +0200
From: Johan Pouwelse <peer2peer at gmail.com>
To: Frans Kaashoek <kaashoek at amsterdam.lcs.mit.edu>
Subject: Bittorrent artikel af en on-line

Hallo Frans,

Johan uit Delft hier, van het Suprnova.org en Bittorrent onderzoek.
Dat is even geleden. Heel wat maanden na mijn verblijf bij jou groep
heb ik nu eindelijk de zaken afgerond en als journal publicatie
gesubmit.

De metingen hebben significante consequenties voor DHT onderzoek denk
ik. Doordat de uptime van nodes verschilt tussen 3 maanden en 3 huur
is het belangrijk voor de fault-tollerance om nodes met een uptime van
enige weken een 'hoge' positie in het netwerk te geven. Ik ben
benieuwd wat je er van vindt...

HTML, PS, PDF versie: http://www.pds.ewi.tudelft.nl/reports/2004/PDS-2004-003
Alle publicaties: http://www.pds.twi.tudelft.nl/publications.html

A Measurement Study of the BitTorrent Peer-to-Peer File-Sharing System.
Technical Report PDS-2004-003, Delft University of Technology, April 2004.

Groetjes,
Johan.

----- End forwarded message -----